Torment: Tides of Numenera - stará láska nerezaví (recenze)

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 3

Diskuze k článku

Edvin  |  21. 03. 2017 09:27

Hmm, koukám že v této recenzi je Torment dost nadhodnocen.
Přidávám svůj názor a pár faktických informací, na které pan Kovalančík zapoměl.

Herní doba je 20 - 40 hodiny (záleží na tom jak rychle čtete a kolik vedlejší úkolů plníte) což je lehký nadprůměr (ale docela málo když to srovnáme s hrami jako BG, Arcanum, Planescape nebo Fallout). Největším zklamání jsou lokace. Ačkoliv jsou pěkně udělané, tak je jich ukrutně málo. Ve hře jsou jen 2 "města" které mají po nějakých čtyřech lokacích a něco jako dvě "vesnice". To je všechno. Nic víc nečekejte. Můžete taky zapomenot na volné cestování. Jedné se totiž o "koridorové RPG", takže jdete jenom pořád dopředu a jakmile je jednou opustíte, nikdy se už nemůžete vrátit do míst která jste navštívili. Dále ve hře není jediný boj který by se nedal obkecat, takže pokud chce hrát za pacifustu co se snaží všechno vyřešit mírumilovně (a vůbec to není těžké nebo složité), tak mu ani nemusíte kupovat zbraně nebo zbroj a celou hru můžete odehrát jako čistokrevnou adventuru. Společníci jsou další slabinou. Ačkoliv jsou (minimálně 3 z 6) celkem dobře napsaní, tak jich chybí hloubka. Přirovnal bych je ke společníkům z Neverwinter Night 1 (původní hra bez datadisků). Takže si za půl roku pravděpodobně pořád budete pamatovat jejich jména a pár větami mi budete schopni popsat jejich charakter, ale to je asi tak všechno. Dalším negativem jsou ultrahnusné portréty postav. Bylo mi z nich tak na blití, že jsem ztrávi skoro 4 hodiny stahování a studováním programů, které mi dovolily vyjmout portéty ze hry a nahradit je něčím jiným. O dabingu se ani nemá smysl zmiňovat, protože když nepočítám bojové příkazy, tak hra obsahuje jen pár desitek namluvených vět. Zbraní je malo a zbrojí ještě méně (zhruba deset). Zkušeností strop je nastaven na lvl 16 (kterého dosáhnete někdy okolo 2 třetiny hry) a bez něj by jste skončili někde mezi 20 - 22. Obtížnost je ukrutně nízká a nejde změnit. Pokud se rozhodnete bojovat kde to jen půjde, nebudete mít žádné větší potíže všechny bitky odsólovat jen s hlavní postavou. Příběh je zajímavý a má potenciál, ale autoři ho bohužel nedokázali využít.

Konec hry je... podivný.

VERDIKT

Autořit se snažili oživit legendu. Bohužel neuspěli.
Měli peníze, měli čas, měli dobrý nápad ale odflákli zpracování. Výsledek je lehce nadprůměrná adventura s RPG prvky která neurazí, ale nijak neohromí. Ačkoliv jako celek jakž takž funguje, tak má hra obrovské množství malých i velkých chyb. Až na vyjímky (jako jsou portréty) vás nebude štvát to co ve hře je, ale to co v ní chybí. A list chybějících věcí by byl opravdu dlouhý...

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  22. 03. 2017 17:42

Fascinuje mě, jak dokážeš vyplodit tak dlouhé komentáře, až si v nich sám protiřečíš :D (nebo argumentuješ hrami, které jsi nehrál)

Planescape se odehrával jen v jednom městě, tak nechápu, co je špatného na tom, že se Torment odehrává ve 2 městech a 2 vesnicích. Ono ostatně ani BG se neodehrává na kdo ví jak rozsáhlé mapě (1 město a 3 vesnice).

Koridorové RPG je něco jiného.

To, že se všechny boje dají okecat, se už desítky let považuje v RPG žánru za pozitivum. V Planescape sice všechny okecat nešly, ale většina ano. A ostatní se daly obejít, stejně jako ve Falloutu.

"Takže si za půl roku pravděpodobně pořád budete pamatovat jejich jména a pár větami mi budete schopni popsat jejich charakter, ale to je asi tak všechno."
A co víc by sis o nich chtěl pamatovat? O postavách z Planescape, Falloutu nebo BG si toho taky víc nepamatuju (a to jsem Fallout dohrál několikrát) :D

V BG nebo Planescape bylo zbraní a zbrojí taky asi celkem 10.

Omezení úrovně postavy bylo v BG na levelu 10. Ve Falloutu na levelu 21. Planescape neměl žádný level cap, ale od levelu 25 celkem nebylo proč levelovat. V Arcanum se levelu 50 dosáhlo taky zhruba kolem 2/3 hry.

 |   |  Odpovědět
Edvin  |  23. 03. 2017 13:29

Jak jsi přišel na to, že Planescape se odehrává v jednom městě?
Co je mi známo, tak jsou tam města dvě a bezpočet dalších lokací.
Navíc mí Sigil jako město má 10 samostatných lokací a bezpočet domů, barů, podzemí a dugeonů. Sigil samotný je větší než celý nový Torment (a tam máte tak 2-3 baráky kde můžete vlézt)

"BG se neodehrává na kdo ví jak rozsáhlé mapě"
"V BG nebo Planescape bylo zbraní a zbrojí taky asi celkem 10."

Jsi na drogách?

Připomínám rozsáhlost mapy v BG (a to ani nepočítám bezpočet dungeonů a fakt, že téměř do každého baráku můžete vlézt)
http://mikesrpgcenter.com/bgate/swordcoast.gif

Tady máš seznam zbraní v Planescape:
http://shrines.rpgclassics.com/pc/planescape/weapons.shtml
TROCHU víc než 10 (a to tam ani nejsou všechny)

Tady je prozměnu seznam zbrojí a zbraní v BG:
http://mikesrpgcenter.com/bgate/armor.html
http://mikesrpgcenter.com/bgate/melee.html
Taky je jich TROCHU víc než 10 a to ten seznam ani není kompletní

"To, že se všechny boje dají okecat, se už desítky let považuje v RPG žánru za pozitivum. V Planescape sice všechny okecat nešly, ale většina ano. A ostatní se daly obejít, stejně jako ve Falloutu."

Jasně, už tě vidím, jak se prokecáváš jeskyní plnou radškorpionů, banditům a otrokářům co tě přepadnou vysvětluješ, že jsou vlastně nešťastnými oběti společnosti a agresivním mutantům vtloukáváš do hlavy že všechno co potřebují je trocha lásky

"Omezení úrovně postavy bylo v BG na levelu 10. Ve Falloutu na levelu 21. Planescape neměl žádný level cap, ale od levelu 25 celkem nebylo proč levelovat. V Arcanum se levelu 50 dosáhlo taky zhruba kolem 2/3 hry."

A tím chceš jako říct co? Že je to v pořádku?
Zkušenostní strop kterého můžeš dosáhnout dlouho před koncem hry je obecně považováno ze negativum.

"A co víc by sis o nich chtěl pamatovat? O postavách z Planescape, Falloutu nebo BG si toho taky víc nepamatuju (a to jsem Fallout dohrál několikrát)"

No, pokud ti postavy jako Sulik, Morte nebo Dakkon přijdou jako "snadno zapomenutelné" tak by jsi nedokázal ocenit dobře napsanou postavu ani kdyby vylezla z monitoru a kousla tě.

P.S.
Zkus nejdřív myslet a teprve potom psát...

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor