Monster Hunter World: dojmy z lovecké sezóny

Letošní E3 konference Sony toho nepřinesla tolik jako v minulém roce, tedy alespoň pro evropské publikum. Zbytek světa, především Japonko, bezesporu zaujalo oznámení nového dílu z lovecké série Monster Hunter. Najde si tentokrát cestu i k tuzemským hráčům, nebo nadále zůstane hardcore záležitostí?

Pokud v posledních letech alespoň trochu sledujete novinky od Nintenda, jistě jste zaznamenali, že díly ze série Monster Hunter vycházely jen na jejich konzolích. Dříve tomu ale bylo jinak. Její kořeny totiž začínají na Playstationu 2. Po několika letech ale Nintendo opustila a přechází na ostatní platformy. Krom Playstationu si budete moci nový díl zahrát i na PC a Xboxu. 

6.jpg

Protože se u nás nejedná o moc známou sérii, sluší se vysvětlit alespoň základní principy. Nacházíte se ve fantasy světě, kde se kromě vás pohybují i monstra všelijakých rozměrů. Vy se živíte jejich lovem. Princip je to jednoduchý, u samotného hraní se ale často zapotíte.  

Začíná to tím, že svoji kořist musíte nejdříve najít. K tomu máte jen několik málo informací, třeba prostředí, ve kterém se nejčastěji vyskytuje nebo potravu, na kterou ji můžete nalákat. Na lov ale nemůžete vyrazit jen tak na lehko. Na každou potvoru platí něco jiného a vy se podle toho musíte připravit. Po přípravě a nalezení kořisti pak dojde na samotný boj.  

Souboje s monstry jsou tady udělané trochu netradičně. Nevidíte totiž, kolik má kdo životů, takže zkrátka musíte máchat mečem, dokud nepadne. Není to nic snadného, protože monstra mají obvykle pořádnou výdrž. Hráč toho naopak moc nevydrží. Jeden lov pak může klidně zabrat velkou porci z hodiny. Z toho se dá jistě pochopit, že Monster Hunter není nic pro casual hráče.  Soubojový systém by se docela dobře dal přirovnat ke hrám od FromSoftware. Kotoulů po dobu hraní uděláte nespočet, i útoky zde fungují stejně.  

1.jpg2.jpg3.jpg

Naštěstí ale na souboje nebýváte sami. Máte kolem sebe malé pomocníky, kteří se snaží upoutat pozornost příšery, abyste si na chvíli mohli odpočinout. Když vám ani pomoc od těchto "návnad" nestačí, můžete si na pomoc zavolat kamarády. V Monster Hunter World se na lov můžete vydat až ve čtyřech lidech. Nemusíte se vůbec bát, že by hra potom byla moc snadná. S počtem hráčů bude narůstat i výdrž nepřátel. Funguje tady pop-up multiplayer, takže si spoluhráče můžete povolat kdykoliv, stejně tak se může kdykoliv odpojit. Na vaše hraní to nebude mít žádný vliv.   

Zatím byla ve videích ukazovaná převážně zalesněná krajina. Vývojáři ale slibují mnohem větší rozmanitost prostředí, než bylo v jakémkoliv předchozím díle. V handheldových dílech byly velkým neduhem přechody mezi oblastmi. Načítací časy byly opravdu neúnosné. MH World se tomu naštěstí vyhne. Putování po světě nebude zahrnovat žádný loading.   

5.jpg

Vývojáři pak odhalili ještě několik drobností, které sice nijak závratně nemění hru, ale i tak potěší. Například postavy budou moci plavat. Bohužel už ale nedojde na podvodní souboje. Pak byla potvrzena přítomnost nové kategorie vybavení, které hráči dá bonusové statistiky a zcela nové skilly.  

U japonských her to často bývá tak, že při útoku z nepřítele vyletí obrovské číslo označující utržené poškození. Občas to dost vytrhává z atmosféry. Pokud byste s tím měli v Moster Hunter World problém, můžete si tuto funkci kdykoliv vypnout.  

Souhrn 

Monster Hunter se po letech vrací na Playstation a k tomu se podívá i na dosud nenavštívené platformy. Fanoušci Nintendo platforem jsou možná zklamaní, ale díky přesunu na ostatní platformy mohou vývojáři využít mnohem větší výkon, než kdy dříve. Navíc by to mohlo dopomoci rozšíření série mezi dosud nepolíbené hráče, kteří třeba o Nintendo platformy ani nezavadili. Navíc to z dojmů hráčů, kteří už World hráli vypadá, že kvalita s dalším dílem neklesla, právě naopak. Zatím bohužel neznáme přesné datum vydání, ale měli bychom se dočkat někdy v příštím roce.  

Diskuze (1) Další článek: Earth Defense Force 5 s příchutí Pacific Rim v čerstvé galerii

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,